Aprilskämt?





Igår morse när jag satt på bussen och läste Metro så såg jag denna artikel. I den står det att de ska införa en lag som säger att man inte får stå på fel sida i rulltrappan. Det som är meningen är att man ska stå på höger sida om man ska stå still, och sen ska det vara fritt för dem som vill gå upp på vänster sida. Men nu i dagsläget så är det ju folk ibland som ställer sig stilla på vänster sida och blockerar för de som har bråttom och så. Så då säger de att när lagen inträder så ska man från och med då få 500 kr i böter om man står på vänster sida. Sen ska de installera kameror som ska kunna identifiera de som står fel och allt också, och göra sträck som visar vart man får stå och vart man inte får stå.
Men det som jag tror och tänkte på är att det var ju den 1 april igår, så kan detta vara ett aprilskämt kanske? För jag tkr det låter så himla töntigt, och det verkar så himla avancerat. För det står också att de tydligen ska ha ngt röstmeddelande som spelas upp om någon står fel. Och detta meddelande ska spelas in i massa olika språk så att alla kan förstå, som t.ex. tyska, franska, spanska, engelska, ryska, skånska, norrländska, göteborska och kinesiska står det i artikel. Och liksom, orka spela in på skånska, norrländska och göteborska också? Ne, jag tror det är lurendrejeri..
Därför ska jag kolla i tidningen idag och se om det står ngt om det då. Kan berätta det sen när jag kommer till skolan isf :P

Men nu måste jag börja röra mig, puss!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0