Jordgubbar & glass

Nu är mamma ute och plockar jordgubbar i vårat lilla jordgubbsland på baksidan :) Elr lilla och lilla, det har blivit ganska stort nu med åren faktiskt, plantorna sprider sig ju ;P Så det blir nog mkt jordgubbar i år. Men det gör inte mig ngt, för det är så himla gott tkr jag :) De första gubbarna som var mogna kom typ i helgen, så då åt vi våra egna jordgubbar för första ggn, och det är ju alltid ngt speciellt. Men nu när man har ätit ngn gång redan av dem så är det ju fortfarande gott såklart. Ingenting går upp emot jordgubbar ;) Och till dem ska man helst ha vaniljglass tkr jag, men det går också bra med typ ovispad vispgrädde ;P Har ni provat det ngn gång? :) Men som sagt så ska man nog helst ha vaniljglass till. Vad tkr ni är godast att ha till jordgubbarna? :) Elr ni kanske tkr det är godare att äta dem som de är?
Jordgubbar tkr jag känns så somrigt också, så t.ex. nu i helgen när vi åt våra första jordgubbar här ute från oss så kändes det verkligen som sommar :)






La in en liten bild på jordgubbar och glass också ;) Visst ser det så gott och somrigt ut? :)
.

Kommentarer
Postat av: Tp

mm, gott!

2008-06-18 @ 20:44:29
URL: http://duckling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0